6 największych różnic między Content writingiem a Copywritingiem

Jeśli szukasz osoby, która napisze teksty na Twoją stronę internetową to dobrze trafiłeś. Pytanie jest jedne – jakich dokładnie treści potrzebujesz? Zwykłych treści na bloga czy Copywriting? W tym artykule omówię oba te style, dzięki czemu będziesz wiedział, co je różni. Zaczynajmy więc…

Content writing – czyli pisanie treści

Content marketing a copywriting - najważniejsze róznice
Content marketing a copywriting – jakie są najważniejsze różnice. Zdj. Obraz John Conde z Pixabay

Takie treści mają na celu informowanie, rozrywkę i/lub edukację. Ich głównym celem jest dawanie cennych informacji, które przydadzą się Twoim czytelnikom w prawdziwym życiu. Dzięki takiemu pisaniu zwiększa się wartość merytoryczna Twojej strony internetowej oraz zaufanie czytelników dla Ciebie. Częste pisanie na stronie wspomaga też pozycjonowanie jej w Google, ponieważ algorytmy cenią sobie aktualizowanie treści.

Wartościowa treść stanowi dla Ciebie prawdziwą wizytówkę, która daje znać Twoim odbiorcom, że jakość oferowanego przez Ciebie produktu lub świadczonej usługi jest naprawdę wysoka. Widoczne jest to zwłaszcza w obecnych czasach, gdyż współcześni klienci zwracają szczególną uwagę na profesjonalizm danej firmy.

Oto przykłady takich treści:

  • artykuły na blogu
  • poradniki
  • e-booki

Copywriting – czyli pisanie tekstów sprzedażowych

Coywriting z kolei jest to przede wszystkim pisanie Perswazyjnych Ofert Sprzedażowych, które mają na celu przekonanie czytelnika do określonej czynności, np. zakupu danego produktu lub usługi. Jeżeli więc chcesz coś sprzedać, to właśnie taki typ tekstu jest Ci potrzebny.

Dobry tekst reklamowy przyciągnie uwagę Twojego czytelnika, wzbudzi w nim chęć posiadania danej rzeczy lub usługi, oraz zachęci go do podjęcia określonych działań, by ten produkt lub usługę zdobyć. Ważne jest w takim tekście rozbicie obiekcji potencjalnego klienta poprzez uwypuklenie największych korzyści z posiadania danego towaru i co da on tej osobie.

Copywriter potrzebny jest Ci więc przy:

  • opisach produktów
  • opisach kategorii
  • tekstach reklamowych
  • sloganach i hasłach

Copywriting a content writing – 6 głównych różnic

  1. Content marketing daje rezultaty po pewnym czasie, gdy czytelnicy staną się bardziej lojalni wobec marki a strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania. Wyniki nie pojawią się z dnia na dzień, ale sadząc nasiona dziś, zbierzesz plony w przyszłości. Z kolei copywriting jest nastawiony na szybkie rezultaty, gdzie sprzedaż pojawia się jeszcze dziś.
  2. Content marketing to dawanie informacji i kształcenie czytelnika, natomiast copywriting skupia się przede wszystkim na sprzedaży.
  3. Teksty informacyjne przeważnie bywają dłuższe od tekstów sprzedażowych.
  4. W content marketingu ważna jest wiedza z zakresu SEO (czyli optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe), w copywritingu nie jest to konieczne.
  5. Content marketing buduje społeczności, copywriting prowadzi do sprzedaży.
  6. Content marketing zapewnia ruch organiczny, do tekstów sprzedażowych przeważnie trzeba zainwestować w reklamę

Podsumowanie

Jak widać content marketing i copywriting mają sporo różnic na każdym poziomie. Jest to już widoczne i w celu, formacie jak i w sposobie pisania. Ważny jest czas, kiedy dany tekst ma przynieść określone rezultaty oraz jaką wiedzę musi posiadać twórca treści.

Dlatego jeżeli szukasz kogoś, kto zbuduje Ci społeczność w danej branży i możesz poczekać na rezultaty, to zatrudnij content writera. Jeżeli zaś potrzebujesz sprzedać swój produkt lub usługę i to w miarę szybko, to zleć to dobremu copywriterowi.

Możesz śmiało zlecić napisanie tekstu reklamowego właśnie mi. Kliknij w ten link i zapoznaj się z moją ofertą

Pozdrawiam Serdecznie

Damian Jarzyna z bloga o copywritingu
Damian Jarzyna autor bloga o copywritingu DamianJarzyna.pl

Zapisz się na newsletter

Bądź na bieżąco z moimi artykułami i ofertami😎

Nie wysyłam spamu! Czytaj moją politykę prywatności by wiedzieć więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *