Copywriting jest procesem pisania przekonujących materiałów promocyjnych i marketingowych. Mają one zmotywować czytelnika do podjęcia jakiejś formy działania, takiego jak dokonanie zakupu, kliknięcie linku, przekazanie darowizny na rzecz sprawy lub zaplanowanie konsultacji.
Materiały te mogą zawierać pisemne promocje, które są publikowane w formie drukowanej lub online. Mogą one również zawierać materiały takie jak skrypty używane do filmów lub reklam.
Tekst w tych materiałach jest znany jako „copy”, stąd nazwa „copywriting”.
Przykłady copywritingu
Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale copywriting jest obecny wszędzie.
Jeśli po prostu zaczniesz patrząc w skrzynce pocztowej, znajdziesz kilka przykładów copywritingu. Katalogi, promocje dla lokalnych restauracji, listy zbierania funduszy od organizacji charytatywnych lub listy sprzedaży różnych produktów i usług są właśnie formami copywritingu.
Ale świat copywritingu wykracza daleko poza materiały drukowane.
Wiele z tego, co czytasz online, to również copywriting, w tym większość stron internetowych, wszelkie bezpłatne raporty, do których się rejestrujesz, a nawet e-maile, które otrzymujesz po zarejestrowaniu się.
Weźmy poniższy przykład…
Możesz zobaczyć, że strona została napisana i zaprojektowana, aby na różne sposoby zachęcać do podjęcia określonych działań. W mediach społecznościowych pojawi się pytanie „Dołącz do nas”. Możesz również „znajdź dentystę” aby umówić się w swojej miejscowości.
Są to proste instrukcje i podpowiedzi, które widzimy na stronach internetowych na co dzień, i są one wszystkie formami perswazyjnego copywritingu.
To, co usłyszysz, może być również copywritingiem.
Reklamy telewizyjne, recenzje produktów w YouTube, a nawet krótkie filmy „jak to zrobić” na temat korzystania z produktu to przykłady copywritingu mówionego.
Zobacz też teraz moją Perswazyjną Ofertę Sprzedażową. Dowiesz się z niej, co mogę Ci zaproponować
To wszystko na dziś. Jeśli chcesz być na bieżąco z materiałami, to zapisz się na mój newsletter
Pozdrawiam Serdecznie